Meleged van?

672 Nézetek

A kánikula, a nyári kitartó hőség miatt ügyelnünk kell testhőmérsékletünkre, hőháztartásunkra. A szervezet túlmelegedése stresszt okoz, csökkenti a teljesítőképességet, rontja anyagcserénket, valamint vízháztartásunkat. Nagy melegben, ha nem hűsölhetünk a strandokon, akkor figyeljünk a megfelelő mennyiségű folyadék utánpótlásra. Izzadságunk sós, ezért a magasabb ásványi anyag tartalmú vizek kedvezőbbek ilyenkor, hogy szervezetünk sóháztartása (elektrolit egyensúlya) megmaradjon. A csapvíz ásványi anyag tartalma 3-500 mg/l – mint sok palackos víznek, az ásványvizek közül az 1000mg/liter ásványi anyag tartalmú vizek jobbak ilyenkor – vinni kell szemüveget a boltba és el kell olvasni a víz cimkéjét. A fokozott víz fogyasztás  javasolt ilyenkor, tehát sem az alkohol tartalmú nedük, sem a folyékony desszertnek minősülő üdítők sem érik el ugyanazt a hűsítő hatást.


Melyik jobb? A jéghideg, a hűvös, netán a langyos víz?

A legjobban a hűvös (10-15°C) közötti víz hűsít, mivel ez hatékonyabban szívódik fel, mint a jéghideg folyadék. Szerencsére a hazai csapvizek kb 13-15 fokosak eleve, ha van türelmünk kifolyatni. A lanygyos vízről nem is mondanék semmit, de a forró italok mértékletes fogyasztásja javíthatja a hőérzetet, ezért nagy melegben egy csésze forró tea – kevés cukorral segít a hőtűrőképességünk növelésében, és megindítja a hőleadás folyamatát, hogy intenzíven hűthessük magunkat.

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében.