Az emésztés és az egészséges bőr

108 Nézetek

Bőrünk a legnagyobb méretű és tömegű szervünk. Bőrünk állapotával - mivel környezetünkkel közvetlen kapcsolatban van és szabad szemmel is látható - rendszeresen szembesülünk, nem úgy, mint belső szerveinkkel. A bőrünk megbízhatóan jelzi egészségi állapotunkat. Igen hamar megjelennek rajta emésztésünkkel kapcsolatos problémáink. Az aknemitesszer, kivörösödés, ekcéma, bőr szárazság, rozácea mind olyan tünetek, melyek okát döntően az emésztés rendellenességei okozzák. Az emésztés regenerációját, egyensúlyát célzó étrend és életmód az immunrendszer, a közérzet és az energiaellátottság javulása mellett, tudományosan igazoltan javítja a bőr egészségét.  

Az emésztés célja, hogy szervezetünk számára felhasználható formára alakítsa (lebontás) a táplálékot, és az így keletkező tápanyagokat felszívja. Rengeteg tényező akadályozza a szervezet lebontó és felszívó folyamatait életmódunk során. Ezen káros hatások miatt szervezetünk nem jut hozzá a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagokhoz, melyek szerveinket energiával, építőanyaggal elláthatnák.  

A hiányos, rossz tápanyagellátás jeleit legelőször hajunk és bőrünk problémáin érzékelhetjük. Tápanyaghiány esetén ugyanis szervezetünk a szűkös tápanyagokat a létfenntartó szervek felé irányítja (szív, agy, máj, vesék). 
 

Kiemelten fontos tehát a megfelelő táplálékok fogyasztása; a természetes eredetű, zöldségekben, gyümölcsökben magokban gazdag változatos étrend. 

Emésztésünk hatékonyságát a lebontásért felelős enzimek, savak mennyisége is jelentősen befolyásolja. Az elégtelen gyomorsav termelés tünetei lehetnek a reflux (egyik fajtája), a felfúvódás, valamint az arc foltos pirosodása. 

Az csökkent emésztő-enzim termelés a szervezet zsír és fehérje feldolgozását illetve a tápanyagok felszívódását akadályozza. A kutatók összefüggésbe hozták az enzimhiányt a bőr kiszáradásával, mely az ekcéma és pszoriázis kialakulásához vezethet. 

A bélflóra - a bél mikrobiológiai ökoszisztémája - hasznos baktériumai bontják le a rostokat rövid láncú zsírsavakká, melyek energiaellátásunkban nélkülözhetetlenek, továbbá számunkra létfontosságú vitaminokat és szerves mikrotápanyagokat szolgáltatnak. A bélflóra ökoszisztémáját a finomított, túlfeldolgozott élelmiszerek, tartósítószerek, növényvédő szerek maradékai károsítják mely a káros baktériumok túlszaporodásához vezet. Az egyoldalú táplálkozás sem kedvez a bélflóra ökoszisztémája fajgazdagságának fenntartásában. A káros baktériumok túlszaporodása a jótékony baktériumok rovására  áteresztő bél-szindrómához vezethet, mely pedig az egész szervezetre kiterjedő gyulladás kialakulásának kedvez. Az áteresztővé vált bélfalon keresztül sok káros anyag kerül keringésünkbe, melytől szervezetünk a bőrön keresztül is próbál megszabadulni. A bőrbe jutó méreganyagok megindítják immunrendszerünk támadását, mely során kivörösödések, duzzanatok, és kiütések jelennek meg bőrünkön. A bélflórát tápláló étrenddel, az egyensúlyt helyreállító kiegészítőkkel (mint a Herbaferm cseppek) tudjuk támogatni. A tartósítószert, vegyszermaradványt, glutént, finomított cukrot, cukorpótlót, mesterséges adalékot tartalmazó, ételnek látszó de élő anyagot valójában nem tartalmazó készítmények fogyasztásától pedig tartózkodnunk kell, hogy bőrünk is visszanyerje egészségét. 

A rendszeres, egészséges, természetes és változatos táplálkozás támogatja a bél motilitását, a béltartalom hatékony mozgatását és annak rendszeres ürítését. A széklet “tárolása”, szorulása esetén a végbélben a széklettel kiválasztani kívánt anyagok közül sokat visszaszívhat szervezetünk. Ennek elkerülésére a rendszeres, természetes, strukturált vizet tartalmazó (nyers zöldség, gyümölcs) rostokat kell fogyasztani és fizikai aktivitásunkat kell biztosítani. A rostok fogyasztása teltségérzetet és folyamatos energiaellátást biztosít, elejét véve a bőr kitágulásával járó hízásnak is. 

A rostok fogyasztása nagyban segíti a hormonális egyensúlyt, a méreganyagok és a szervezet által (néha túlzottan) termelt hormonok kiürülését, valamint egészséges szintjük fenntartását is.  

A nemi hormonok közül az ösztrogén egyik kevéssé ismert hatása a bőr struktúráját meghatározó fehérje, a kollagén és a hyaluron sav termelés szabályozása. Az ösztrogénszint természetes támogatói a hüvelyesek (bab, borsó, szója), valamint a magok (teljes értékű, bio gabonák, olajos magok, kiváltképp a napraforgómag), melyeket érdemes az étrendbe illeszteni.  

A progeszteron hormon, mely a menstruációs ciklusért felelős hozzájárul a bőr tisztaságához, a kiütések eltüntetéséhez és a pajzsmirigy optimális működéséhez. A túlzott progeszteron szint pedig a bőrön foltosodáshoz és aknék megjelenéséhez vezet (például ezek a progeszteron tartalmú fogamzásgátlók mellékhatásai is, többek között). A mindennapi stressz is jelentős ingadozást okozhat a progeszteronszintben, mivel a mellékvesék stressz alatti hormontermelése során melléktermékként progeszteron keletkezhet. A progeszteron szint megtartásának a cinkben, C- és B vitaminokban gazdag étrend kedvez. (friss gyümölcsök, tökmag, leveles zöldségek, és teljesértékű gabonák). 

A férfi nemi hormonként ismert androgének (melyeket kisebb mennyiségben a női szervezet is termel) fokozzák a faggyúmirigyek termelését.  Ez a fokozott működés a pórusok eltömődése (túlzott kozmetikum használat) mellett aknéhoz, és zsíros bőrhöz vezet. Az androgének termelésének kedvez a fokozott cukorfogyasztás (bőr-diabetesz), túlsúly és a mozgásszegény életmód. Megfelelő szinten tartását fizikai aktivitással és a finomított élelmiszerek mértéktartó fogyasztásával biztosíthatjuk. 

Összefoglalva a szép és egészséges bőr hátterében a jól táplált, kiegyensúlyozott emésztés áll. Segítsük emésztésünk egyensúlyát a gyógynövények természetes fermentációjával készített Herbaferm cseppek rendszeres fogyasztásával! 

Szép bőrt és jó egészséget kívánunk! 

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében.